Când trebuie să schimbi anvelopele – 6 semne importante și alte sfaturi

schimbi anvelopele

La prima vedere, anvelopele tale par să arate bine, dar cu cât te gândești mai mult, realizezi că le ai de ceva vreme și o întrebare începe să se contureze în mintea ta: când trebuie să schimbi anvelopele? Iată câteva semne importante de urmărit.

Semne că trebuie să schimbi anvelopele

  1. Pe lângă schimbul sezoanelor, principalul factor pe care trebuie să îl iei în considerare este în mod evident uzura anvelopelor. Aceasta îți poate oferi niște indicii cu privire la alte probleme. O uzură puternică pe marginea interioară sau exterioară a anvelopelor se datoreaza unor probleme de aliniere ale roților. Uzură pe ambele margini se datorează unei presiuni mult prea scăzute și uzură pe partea de mijloc a benzii este din cauza presiunii prea mari. 

Sunt o mulțime de factori care influențează durata de viață a anvelopelor tale, cât de mult conduci, calitatea drumurilor, vremea, stilul de a conduce, și multe altele, dar pentru a-ți da seama când trebuie să schimbi anvelopele ai nevoie doar de o privire atentă, un dispozitiv de măsurare a adâncimii profilului sau o moneda de 50 sau de 10 bani.

schimbi anvelopele

De regulă anvelopele noi de vară au între 7.5 și 9 mm iar cele de iarnă au 10-12 mm. O monedă de 50 de bani are aprox. 8mm de la baza pană la a doua linie, iar cea de 10 bani are aprox. 8 mm de la bază până la cifra 10, ca în imagine. Plasează o monedă într-un canal de pe mijlocul benzii de rulare ca să vezi ce uzură au anvelopele tale.

schimbi anvelopele

Nu uita că se recomandă schimbarea anvelopelor între ele la fiecare 10.000 km. Dacă ai un autoturism cu tracțiune pe spate, anvelopele din spate vor fi mutate pe aceasi directie în față, iar cele din față vor fi montate pe axa din spate dar pe partea opusă. 

La un autoturism cu tracțiune față, anvelopele din spate se vor muta pe axa din față dar pe partea opusă, iar cele din față se vor muta pe axa din spate, pe aceeași parte. Iar la un autoturism cu tracțiune 4×4, anvelopele se vor schimba în x.

tractiune img1 1 | Radburg

Toate aceste schimbări se pot realiza numai dacă autoturismul are aceleași dimensiuni pentru toate cele 4 anvelope, iar acestea sunt fie direcționale fie asimetrice.

2. Anvelopa prezintă tăieturi laterale sau fisuri. În funcție de drumurile pe care conduci, uzura anvelopelor, sau modul în care au fost depozitate acestea, pot apărea tăieturi sau fisuri. Tăieturile pot apărea după un impact cu o piatră sau alte obiecte ascuțite. Dacă sunt lăsate in soare, la căldura excesiva, sau langă surse de ozon, anvelopele își vor pierde din proprietăți și vor apărea crăpături.

3. Cui în cauciuc. Chiar dacă anvelopa pare sa nu piardă din presiune, aceasta problemă trebuie adresată imediat. Ea se poate dezumfla în timp, lăsându-l pe șofer cu o pană când nici nu se așteaptă. Totodată, există posibilitatea pătrunderii umezelii în anvelopă cauzând deteriorarea firelor de metal. 

4. Dacă pe anvelope apar bule de aer sau umflături, acestea trebuie schimbate imediat. Umflăturile apar după lovirea cu o bordură sau o groapă, la supraîncărcarea autovehiculului sau când presiunea este neadecvată. În principiu, când anvelopa este suprasolicitată, se produc rupturi în interior la nivelul structurii metalice, iar zonele respective se deformează sub forma unei umflături. Aceste anvelope nu pot fi reparate și prezintă un risc crescut de explozie. 

5. Când anvelopele se uzează inegal, vei simți niște vibrații în volan la viteze mici de aprox 50 km/h. Totodată aceste vibrații pot apărea și dacă sunt probleme cu alinierea roților.

6. Defectarea sau deteriorarea valvei. La schimbul anvelopelor se recomandă și schimbarea valvelor. Mulți nu acorda atenție acestui lucru, valvele se deteriorează, iar în anvelopă pot pătrunde umezeala sau alte reziduuri ducând la defectarea ei.

În continuare vom discuta despre riscurile asociate cu anvelopele uzate și alți factori de pot provoca daune acestora.

De ce trebuie să schimbi anvelopele?

Anvelopele uzate îți pot provoca o serie probleme precum:

  • Aderență scăzută datorită uzurii benzii de rulare
  • Risc crescut de explozie și implicit de accident
  • Distanța de frânare crescută
  • Risc de acvaplanare ridicat
  • Dacă uzura anvelopelor este sub limita legală de 1,6 mm, riști și o amendă usturătoare.

Alți factori care provoacă daune anvelopelor

➤ Neîntreținerea corespunzătoare a anvelopelor (verificarea periodică a presiunii, rotirea anvelopelor între ele, alinierea corespunzătoare)

➤ Nefolosirea anvelopelor corespunzătoare vremii (anvelope de sezon acolo unde este nevoie sau rularea anvelopelor de iarnă pe timp de vară și viceversa)

➤ Gropi, borduri, obiecte ascuțite sau alte obstacole 

➤ Condusul agresiv – frânarea sau accelerarea excesive

➤ Condusul pentru o perioada mai lungă la viteze mari

➤ Condițiile climatice – căldura sau frigul extrem pot accelera deteriorarea anvelopelor.

Când trebuie să schimbi anvelopele, răsfoiește catalogul nostru pentru a găsi cel mai bun preț la anvelope.

Urmărește-ne și pe FacebookInstagramTik TokPinterestLinkedIn și Youtube.

Lasă un răspuns