Cat de mult putem conduce cu o roata de rezerva?

Cat de mult putem conduce cu o roata de rezerva

Poate ca nu ne place, dar vine un moment in viata noastra de soferi cand trebuie sa scoatem roata de rezerva. Tot ce putem face este sa speram ca nu ploua in acel moment, ca nu suntem in drum spre cea mai importanta intalnire din viata noastra si ca pasagerul nu este in plin travaliu.

Atunci cand auzim un pocnet sau zgomotul unei anvelope intepate si este momentul sa scoatem roata de rezerva din spate, este important sa cunoastem capacitatile acesteia si cat timp poate fi folosita pentru condus. Avand in vedere gama de anvelope de rezerva disponibile astazi, nu exista o regula atotcuprinzatoare. Asa ca haideti sa aflam cat putem conduce cu diferite tipuri de roti de rezerva:

Rezerva de dimensiuni normale

In trecut, roata de rezerva de dimensiuni normale era cel mai frecvent tip de anvelopa de rezerva. De fapt, era singurul tip. De atunci, dominatia sa pe piata a fost afectata de pneurile create special pentru economisirea spatiului si de cele runflat, dar o roata de rezerva de dimensiuni mari este in continuare preferata pentru vehiculele 4×4 sau pentru orice vehicul care are mai mult spatiu de depozitare.

Anvelopa de rezerva full size este numita astfel deoarece este exact la fel ca cele patru anvelope pentru care serveste drept rezerva. Atunci cand faceti pana, pur si simplu o schimbati cu cea de rezerva si continuati sa conduceti fara a fi nevoie sa ajustati viteza sau distanta.

Cu toate acestea, va sfatuim intotdeauna sa reparati anvelopa intepata, daca este posibil, si sa o puneti inapoi pe axa sa; este intotdeauna mai sigur sa conduceti cu anvelope care au o uzura similara. Iar roata de rezerva poate ramane o roata de rezerva, in stare buna si intotdeauna gata sa fie utilizata.

Roata de rezerva de dimensiuni reduse

Anvelopele de rezerva care ofera economie de spatiu sunt cele pe care majoritatea soferilor le gasesc in prezent in masina. Acestea sunt populare in randul producatorilor de automobile, deoarece sunt mai subtiri si ocupa mai putin spatiu, iar fabricarea lor este mai ieftina. Dar aceste atribute le fac, de asemenea, nepotrivite pentru o utilizare regulata si prelungita.

Fiind mai subtiri, anvelopele slim au mai putina banda de rulare in contact cu drumul in orice moment, ceea ce inseamna ca au mai putina aderenta (si, prin urmare, sunt limitate la o viteza de 80 km/h). Aceasta diferenta de dimensiune fata de celelalte anvelope face, de asemenea, ca vehiculul sa fie dezechilibrat in ansamblu. Asadar, la urma urmei, o anvelopa slim ar trebui sa fie folosita doar pentru a va duce la un service, si nu pentru a conduce in mod obisnuit.

Un alt lucru de retinut: avand in vedere aderenta redusa, este deosebit de nesigur sa aveti o roata de rezerva de dimensiuni reduse responsabila atat de directie, cat si de putere. Daca aveti o masina cu tractiune fata, iar acolo faceti pana, ar fi intelept sa mutati o anvelopa din spate in fata si sa puneti roata slim in spate. Mai multa bataie de cap, da, dar mai sigur in general.

Runflat

Visul automobilistilor: o anvelopa care functioneaza si dupa ce este intepata. Introdusa pentru prima data de BMW, anvelopa runflat poate face acest lucru datorita peretilor sai intariti. La inceput, acesti pereti intariti au insemnat o rulare mai dura, dar dezvoltarea continua a facut ca anvelopa runflat moderna sa ofere o performanta similara cu cea a anvelopelor obisnuite.

Dar, atunci cand sunt intepate, anvelopele run flat trebuie sa fie rulate incet si cu atentie. La fel ca in cazul anvelopei slim, limita de viteza este de 80 km/h si trebuie neaparat sa mergeti direct la un service auto pentru a o repara sau inlocui. De asemenea, va recomandam sa conduceti direct la o statie de service si sa o umflati, inainte de a merge undeva pentru a o repara; cu cat conduceti mai putin pe o anvelopa cu pana, cu atat exista mai multe sanse ca aceasta sa fie reparabila.

Partea buna este ca nu trebuie sa iesiti din masina in ploaie si sa o inlocuiti pe loc. Iar acesta este cu adevarat un lucru bun la care viseaza orice sofer.

Asadar, ce anvelopa de rezerva este cea potrivita pentru dumneavoastra?

Avand in vedere gama de anvelope de rezerva disponibila, ati crede ca luarea unei decizii ar putea fi dificila. Dar, in realitate, sunteti limitat de tipul de masina pe care il aveti. Anvelopa Runflat poate parea o optiune excelenta, dar nu este potrivita pentru toate masinile. Roata de rezerva de dimensiuni normale nu va incapea in acel mic coltisor din portbagajul gandit pentru a economisi spatiu. Iar rotile slim nu va vor transporta cu 300 km/h pana la cel mai apropiat service atunci cand va veti trezi cu o pana la jumatatea distantei spre destinatia de vis.

Daca faceti pana, indiferent de tipul de roata de rezerva pe care il aveti, contactati echipa Radburg cat mai curand posibil si aflati care este anvelopa de rezerva care se potriveste masinii dumneavoastra. De asemenea, va vom spune exact cat timp puteti conduce cu roata de rezerva pe care o detineti.

Lasă un răspuns