Reșaparea și Reconstruirea Anvelopelor

reșaparea și reconstruirea anvelopelor

Reșaparea și reconstruirea anvelopelor sunt două procese diferite prin care se prelungește durata de viață și calitatea anvelopelor, fără a compromite performanța acestora. Este o soluție fiabilă și ecologică prin care se reduce drastic consumul de materii prime și emisiile de dioxid de carbon. 

Cu o experiență de peste 25 de ani în domeniul reșapării și reconstituirii, Radburg este cel mai mare producător național, importator și exportator de anvelope. Activitatea noastră a luat naștere din dorința de a produce pe plan local și într-un mod cât mai sustenabil, pentru a susține atât economia țării cât și proteja mediul înconjurător.

Procesul nostru de producție constă în menținerea standardelor înalte apeland la personal specializat și tehnologii avansate. Deținem tehnologia necesară pentru a reconstrui anvelope de turisme și pentru a reșapa și reconstrui anvelope de camioane. Standardele de calitate ale anvelopelor ECO Reconstruite și Reșapate sunt recunoscute și dovedite în mod constant prin satisfacția deplină a clienților noștri de pe piața națională și internațională.

Atât reșaparea cât și reconstruirea implică o serie de pași, de la selectarea anvelopelor potrivite până la inspecția finală.

Începem prin sortarea anvelopelor uzate după anumite criterii precum dimensiune, proveniență, an de fabricație, indicii de încărcare și de viteză. Această sortare se realizează de către specialiștii noștri, ei decid ce carcase merg spre pasul următor din producție sau către reciclare. Menționăm faptul că selectăm exclusiv anvelope de marcă Premium din anumite țări ca Elveția, Germania, Austria și altele. 

După selecție, se realizează o inspecție interioară și exterioară cu ajutorul unor maşini de umflare şi control. Acestea sunt acţionate electric şi pneumatic cu scopul de a observa defectele interioare, ale taloanelor şi camerei de ermetizare. Anvelopa se umflă la presiune cu 30% mai mare decât cea recomandată pentru a se încerca rezistența ei și pune în evidență alte defecte ce pot fi generate de presiune.

Controlul la sherograf este decisiv în călătoria carcasei spre producție. Acesta face radiografii la nivelul cordului și a inserției metalice pentru a ne asigura superioară de calitatea carcaselor.

Mai departe anvelopa se îndreaptă către următorul pas. Reamintim faptul că anvelopele pentru turisme sunt în mod exclusiv reconstruite, iar cele pentru camioane pot fi atât reconstruite cât și reșapate. 

Reșaparea și Reconstruirea Anvelopelor

Reconstruirea anvelopelor

Procesul de reconstruire este asemenea celui de producție al unei anvelope noi. Se începe prin rașchetarea părții de rulaj apoi a talonului anvelopei cu ajutorul unui robot de rașchetat. Se urmărește înlăturarea vechiului profil și a inscripțiilor laterale pentru a rămâne doar cu carcasa de bază. Pudreta (particulele de cauciuc rezultate din acest proces) este valorificată în alte produse precum pavele de cauciuc, iar fumul este reținut de un filtru. 

Pe toată durata procesului de reconstruire fiecare anvelopă este în mod constant examinată pentru a ne asigura de calitatea acesteia. Anvelopa rașchetată este preluată pentru pasul următor, unde trece printr-un nou proces de verificare a întregii suprafețe interioare și exterioare.

Cel de-al doilea pas în procesul de reconstruire este vopsirea anvelopei rașchetată pentru a crea un strat aderent și a proteja împotriva oxidării. Se pulverizează o peliculă de cauciuc lichid care va face legătură integrantă între carcasă, banda de rulare și banda laterală. Aceasta se realizează cu ajutorul unei maşini de aplicat adeziv tip airless.

După această operațiune anvelopele vor fi verificate pe maşina de măsurare a dezechilibrului static. Aceasta urmărește ca aplicarea noii benzi să fie uniformă iar viitoarea anvelopă să fie echilibrată.

Acum că anvelopa este tratată ajungem la cel mai interesant pas, turnarea cauciucului nou. Pe carcasa rămasă este turnat un strat de cauciuc de calitate superioară. Aceasta este așezată într-o presă cu matriță pentru o anumită perioadă de timp, la o temperatură și presiune standard. Modelul profilului rezultat este imprimat pe cauciuc printr-o procedură asemănătoare cu cea din producția anvelopelor noi. 

Ultimul pas din producție constă în controlul calității și debavurare. Anvelopele sunt din nou inspectate individual de specialiștii noștri. Fiecare este umflată la cu 30 % în plus față de presiunea recomandată, iar dacă este depistat vreun defect, anvelopa este examinată în mod special și supuse unei radiografii pentru a găsi cauza acestuia. După această verificare se efectuează debavurarea (înlăturarea surplusului de material). 

reșaparea și reconstruirea anvelopelor

Reșaparea anvelopelor

În procesul de reșapare se începe prin deșaparea anvelopelor adică îndepărtarea benzii de rulare pentru a obține un profil lis. Pentru reșapare nu se îndepărtează și partea laterală a anvelopei, pe aceasta rămânând inscripțiile originale. Aici pudreta este de asemenea colectată și valorificată. 

Pe toată durata procesului de reșapare fiecare anvelopă este în mod constant examinată pentru a ne asigura de calitatea acesteia. Eventualele denivelări sunt corectate manual de către specialiștii noștri. Anvelopa deșapată este preluată la operația următoare, unde trece printr-un nou proces de verificare a întregii suprafețe interioare și exterioare.

Următorul pas este de asemenea vopsirea – pulverizarea stratului lichid de cauciuc – iar apoi se trece la aplicarea benzii de rulare. Carcasa se montează pe o mandrină expandabilă unde noua bandă de rulare este aplicată. Banda este de o lăţime și grosime specifică carcasei, aceasta reprezentând noul profil al anvelopei. 

Anvelopele pot fi reșapate sau reconstruite o singură dată.

Nu sunt acceptate pentru reșapare sau reconstruire anvelopele care prezintă următoarele avarieri:

  • Deteriorări ireparabile sau avarii ale căptușelii interioare; 
  • Fire metalice sau textile expuse datorate uzurii excesive ale suprafeței de rulare; 
  • Deteriorări structurate în zona peretelui lateral; 
  • Crăpături ireparabile ale cauciucului până la carcasă;
  • Fisurarea sau dezmembrarea carcasei;
  • Semne importante de coroziune datorate uleiului sau produselor chimice;
  • Deteriorarea cordului metalic sau ruperea talonului;
  • Oxidarea cordului sau a firelor de oțel ale talonului;
  • Reparații anterioare neconforme;
  • Deteriorări multiple prea apropiate unele de altele;
  • Defecțiuni ale camerei de ermetizare.

Anvelopele respinse pentru reșapare sau reconstruire sunt redirecționate către reciclare și valorificare. Unele anvelope sunt mărunțite și date către topire, cauciucul rezultat fiind folosit în procesul de reconstruire. Altele sunt valorificate energetic, adică sunt distruse într-un proces termic special prin care se generează energie termică. Astfel eliminăm problema cauzată de abandonarea anvelopelor uzate și recuperăm din energia provenită din deșeuri, utilizându-se în procesarea industrială.

Apelând la anvelope reconstruite participi activ la protejarea mediului. Aceasta industrie ajuta la reducerea consumului de petrol, în UE economisindu-se anual 500.000 de tone de petrol. Pentru producția unei anvelope noi sunt necesari aprox. 28 de litri de petrol, pe când pentru reconstruirea unei anvelope necesita doar 5,5 litri. Pe lângă standarde înalte de calitate pentru produsele și serviciile noastre, protecția mediului este o componentă importantă a companiei noastre.

A apărut o eroare. Te rugăm să încerci din nou.
Te-ai abonat cu succes!

Abonează-te aici pentru mai multe articole interesante si reduceri irezistibile

Ți-a plăcut articolul?
Trimite-l și prietenilor tăi!

Urmărește-ne si aici:

One thought on “Reșaparea și Reconstruirea Anvelopelor

Lasă un răspuns

www.radburg.ro folosește cookie-uri. Prin continuarea navigarii îți exprimi acordul față de utilizarea acestora.