Reșaparea și Reconstruirea Anvelopelor

reșaparea și reconstruirea anvelopelor

Reșaparea și reconstruirea anvelopelor sunt două procese diferite prin care se prelungește durata de viața și calitatea anvelopelor, fără a compromite performanța acestora. Este o soluție fiabilă și ecologică prin care se reduce drastic consumul de materii prime și emisiile de dioxid de carbon. 

Cu o experiență de peste 25 de ani în domeniul reșapării și reconstituirii, Radburg este cel mai mare producător național, importator și exportator de anvelope. Activitatea noastra a luat naștere din dorința de a produce pe plan local și într-un mod cât mai sustenabil, pentru a susține atat economia țării și proteja mediul înconjurător.

Procesul nostru de producție constă în menținerea standardelor înalte apeland la personal specializat și tehnologii avansate. Deținem tehnologia necesară pentru a reconstrui anvelope de turisme și pentru a reșapa și reconstrui anvelope de camioane. Standardele de calitate ale anvelopelor ECO Reconstruite și Resapate sunt recunoscute și dovedite în mod constant prin satisfacția deplină a clienților noștri de pe piața națională și internațională.

Atat reșaparea cât și reconstruirea implică o serie de pași, de la selectarea anvelopelor potrivite până la inspecția finală.

Începem prin sortarea anvelopelor uzate după anumite criterii precum dimensiune, an de fabricație, proveniență, indicii de încărcare și viteză. Această sortare se realizează de către specialistii noștri, ei decid ce carcase merg spre pasul următor din producție sau către reciclare. Menționăm faptul că selectăm exclusiv anvelope de marcă Premium din anumite țări ca Elveția, Germania, Austria și altele. 

După selecție, se realizează o inspecție interioară și exterioară cu ajutorul unor maşini de umflare şi control. Acestea sunt acţionate electric şi pneumatic cu scopul de a observa defectele interioare, ale taloanelor şi camerei de ermetizare. Anvelopa se umflă la presiune mare pentru a se încerca rezistența ei precum și pentru a pune în evidenta alte defecte ce pot fi generate de presiune.

Mai departe anvelopa se îndreaptă către următorul pas. Reamintim faptul că anvelopele pentru turisme sunt în mod exclusiv reconstruite, iar cele pentru camioane pot fi atât reconstruite cât și reșapate. 

reșaparea și reconstruirea anvelopelor

Reconstruirea anvelopelor

Procesul de reconstruire este similar cu cel de producție al unei anvelope noi. Se începe prin rașchetarea părții de rulaj apoi a talonului anvelopei cu ajutorul unui robot de rașchetat. Se urmărește înlăturarea vechiului profil și a inscripțiilor laterale pentru a rămâne doar cu carcasa de baza. Pudreta (particulele de cauciuc rezultate din acest proces) este valorificată în alte produse precum pavele de cauciuc, iar fumul este reținut de un filtru. 

Pe toată durata procesului de reconstruire fiecare anvelopă este în mod constant examinată pentru a ne asigura de calitatea acesteia. Anvelopa rașchetată este preluată pentru pasul următor, unde trece printr-un nou proces de verificare a întregii suprafețe interioare și exterioare.

Cel de-al doilea pas în procesul de reconstruire este vopsirea anvelopei rașchetată pentru a crea un strat aderent și a proteja împotriva oxidării. Aceasta se efectuează cu ajutorul unei maşini de aplicat adeziv tip airless. După această operațiune anvelopele vor fi verificate pe maşina de măsurare a dezechilibrului static. Aceasta urmăreşte ca aplicarea noii benzi să fie uniformă iar viitoarea anvelopă să fie echilibrată.

Acum că anvelopa este tratată ajungem la cel mai interesant pas, turnarea cauciucului nou. Pe carcasa rămasă este turnat un strat de cauciuc de calitate superioară. Aceasta este așezată într-o presă cu matriță pentru o anumită perioadă de timp, la o temperatură și presiune standard. Modelul profilului rezultat este imprimat pe cauciuc printr-o procedura asemănătoare cu cea din producția anvelopelor noi. 

Ultimul pas din producție constă în controlul calității și debavurare. Anvelopele sunt din nou inspectate individual de specialistii nostri. Fiecare este umflată la cel puțin 1,5 bar iar dacă este depistat vreun defect, anvelopa este examinată în mod special pentru a găsi cauza acestuia. După această verificare se efectuează debavurarea (înlăturarea surplusului de material). 

reșaparea și reconreșaparea și reconstruirea anvelopelorstruirea anvelopelor

Reșaparea anvelopelor

În procesul de reșapare se începe prin deșaparea anvelopelor adică îndepărtarea benzii de rulare pentru a obține un profil lis. Pentru reșapare nu se îndepărtează și partea laterală a anvelopei, pe aceasta rămânând inscripțiile originale. Aici pudreta este de asemenea colectată și valorificată. 

Pe toată durata procesului de reșapare fiecare anvelopă este în mod constant examinată pentru a ne asigura de calitatea acesteia. Eventualele denivelări sunt corectate manual de către specialiștii noștri. Anvelopa deșapată este preluată la operația următoare, unde trece printr-un nou proces de verificare a întregii suprafețe interioare și exterioare.

Următorul pas este de asemenea vopsirea, iar apoi se trece la aplicarea benzii. Carcasa se montează pe o mandrină expandabilă unde noua bandă de rulare este aplicată. Banda este de o lăţime și grosime specifică carcasei, aceasta reprezentând noul profil al anvelopei. 

Anvelopele pot fi reșapate sau reconstruite o singură dată. Nu sunt acceptate pentru reșapare sau reconstruire anvelopele care prezintă următoarele avarieri:

  •  Deteriorări ireparabile sau avarii ale căptușelii interioare; 
  •  Fire textile expuse datorate uzurii excesive ale suprafeței de rulare; 
  •  Deteriorări structurate în zona peretelui lateral; 
  •  Crăpături ireparabile ale cauciucului până la carcasă;
  •  Fisurarea sau dezmembrarea carcasei;
  •  Semne importante de coroziune datorate uleiului sau produselor chimice;
  •  Deteriorarea sau ruperea bordurilor talonului;
  •  Reparații anterioare ale avariilor;
  •  Deteriorări multiple prea apropiate unele de altele;
  •  Oxidarea cordului sau a firelor de oțel ale talonului

Anvelopele respinse pentru reșapare sau reconstruire sunt redirecționate către reciclare  și valorificare. Unele anvelope sunt mărunțite și date către topire, cauciucul rezultat fiind folosit în procesul de reconstruire. Altele sunt valorificate energetic, adică sunt distruse într-un proces termic special prin care se generează energie termică. Astfel eliminăm problema cauzată de abandonarea anvelopelor uzate și recuperăm din energia provenită din deșeuri, utilizându-se în procesarea industrială.

Apelând la anvelope reconstruite participi activ la protejarea mediului. Aceasta industrie ajuta la reducerea consumului de petrol, în UE economisindu-se anual 500.000 de tone de petrol. Pentru producția unei anvelope noi sunt necesari aprox. 28 de litri de petrol, pe când pentru reconstruirea unei anvelope necesita doar 5,5 litri. Pe lângă standarde înalte de calitate pentru produsele și serviciile noastre, protecția mediului este o componentă importantă a companiei noastre.

A apărut o eroare. Te rugăm să încerci din nou.
Te-ai abonat cu succes!

Abonează-te aici pentru mai multe articole interesante si reduceri irezistibile

Ți-a plăcut articolul?
Trimite-l și prietenilor tăi!

Urmărește-ne si aici:

Lasă un răspuns

www.radburg.ro folosește cookie-uri. Prin continuarea navigarii îți exprimi acordul față de utilizarea acestora.