Întrebări frecvente

intrebari frecvente

Anvelope reconstruite

  • Ce sunt anvelopele reconstruite?

    Procesul de reconstruire este similar cu cel de producție al unei anvelope noi. Se îndepărtează partea exterioară (atât cea care ia contact cu solul cât și partea laterală) a anvelopei uzate. Pe carcasa rămasă este turnat un strat de cauciuc de calitate superioară. Aceasta este așezată într-o presă cu matriță pentru o anumită perioadă, la o temperatură și presiune standard. Citește mai multe detalii despre anvelopele reconstruite.

  • Sunt legale anvelopele reconstruite?

    Da, acestea sunt legale și sigure.

  • Anvelopele reconstruite sunt la fel de performante ca cele noi?

    Anvelopele reconstruite oferă aceeași performanță ca cele noi. Pentru a avea cele mai bune rezultate, asigură-te că alegi anvelopele potrivite pentru rutina ta. De asemenea, achiziționează anvelopele de la un distribuitor de încredere. Citește mai multe despre anvelopele reconstruite.

  • Când trebuie sa schimbi anvelopele reconstruite?

    Acestea oferă o perioadă de rulare similară cu anvelopele noi. Recomandăm să fie înlocuite o dată la 3-4 ani.

Informații tehnice

  • Cum se citește DOT-ul anvelopei?

    DOT este prescurtarea de la Department of Transportation (US) și este data la care anvelopele au fost produse. Îl găsești pe anvelopă după inscripția DOT. Primele patru litere indică numărul lotului, următoarele două cifre reprezintă săptămâna în care au fost produse iar ultimele două, anul. De exemplu, dacă, codul este 4520 înseamna că anvelopa a fost produsă în săptămâna 45 a anului 2020.

  • Cum se citește dimensiunea anvelopei?

    Găsești dimensiunea anvelopei pe peretele exterior al anvelopei sub forma 205/55 R16. Numărul 205 se referă la lățimea benzii de rulare în milimetri, 55 este înălțimea talonului (partea laterală a anvelopei) măsurată în procent din lățimea benzii de rulare, R indică, construcția radială a anvelopei iar 16 este diametrul cercului interior în inci. Citește articolul despre dimensiunea anvelopelor dacă ai întrebări.

  • Care este diferența dintre anvelopele de vară, iarnă și all-season?

    Anvelopele de vară sunt recomandate pentru temperaturi mai mari de 7 °C sau 44 °F. Acestea sunt fabricate dintr-un cauciuc mai tare care asigură flexibilitate și eficiența consumului de carburant. Anvelopele de iarnă sunt fabricate dintr-un cauciuc mai moale care își menține flexibilitatea și proprietățile la temperaturi scăzute și sunt recomandate pentru temperaturi sub 7 °C sau 44 °F. Anvelopele all-season oferă o combinație de beneficii între cele de iarnă și cele de vară, acestea fiind potrivite pentru un climat moderat. Pentru climatul României, recomandăm folosirea anvelopelor de sezon.

  • Pot monta diferite tipuri de anvelope pe vehiculul meu?

    În general, nu recomandăm montarea anvelopelor de diferite tipuri pe mașină. Prin asta, ne referim la diferite branduri de anvelope, cu un profil diferit din considerente de siguranță. Diferențele de tracțiune pot cauza derapajul vehiculului. Totuși, dacă una din anvelope explodează, aceasta poate fi înlocuită de o anvelopa diferită. În acest caz, vă recomandăm să vă sfătuiți cu un mecanic.

  • Ce semnifică indicele de sarcină (greutatea) și clasa de viteză al anvelopei?

    Indicele de sarcină se găsește scris după dimensiunea anvelopei. În exemplul 255/65 R18 109T, indicele de greutate este 109. Numărul 109 se referă la greutatea maximă pe care anvelopa o poate transporta în siguranță, în acest caz, 1030kg. Indicele de sarcină este influențat de indicele de viteză, anvelopa fiind capabilă să transporte această greutate doar până la o anumită viteză. Indicele de viteză este reprezentat de litera T, adică 190km/h. Acesta se referă la viteza maximă pe care o poate atinge o anvelopă, transportând cel mult greutatea dată de indicele de sarcină. Citește articolul despre anvelopa potrivită pentru a afla mai multe detalii. 

Întreținerea anvelopelor

  • Cum se întrețin anvelopele?

    Pentru întreținerea anvelopelor, trebuie sa ții cont de următoarele:
    -Verifică presiunea anvelopelor pentru a le menține la un nivel optim. 
    -Verifică uzura pneurilor pentru a determina dacă geometria roților este în regulă. 
    -Verifică periodic geometria roților pentru a preveni uzura prematură a pneurilor. 
    -Montează întotdeauna anvelopele într-un atelier de reparații profesionale.
    -Utilizează întotdeauna anvelope conform manualului și specificațiilor mașinii.
    -Nu îți suprasolicita vehiculul, verifică indicele de încărcare al anvelopelor.
    -Practică, conducerea preventivă pentru a prelungi durata de viață a anvelopelor.

  • Care este presiunea optimă a anvelopelor?

    Presiunea anvelopelor este specificată în manualul vehiculului. De asemenea, poți găsi intervalul de presiune recomandat pe peretele lateral al anvelopei, unde este indicat minimul și maximul. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că ar trebui să umfli anvelopa pentru a atinge presiunea maximă. Umflarea anvelopei la PSI maxim poate cauza pierderea controlului la frânare.

  • Cum se depozitează anvelopele?

    Depozitarea anvelopelor este un aspect important. Se recomandă depozitarea anvelopelor într-un mediu uscat, cu o temperatură constantă medie, ferite de soare și surse de ozon. Citiți mai multe despre cum să vă depozitați anvelopele aici.

  • Când ar trebui să verific geometria roților?

    Recomandăm verificarea geometriei roților o dată la 10.000 km. Cu toate acestea, există și alte situații când verificarea ar putea fi o idee bună, găsește situații 7 când ar trebui să verifici geometria roților.

  • De ce se uzează anvelopele mele pe laterale sau pe mijlocul suprafeței de contact?

    Motivul principal al anvelopelor uzate pe lateral este presiunea scăzută. Acest lucru tinde să distorsioneze banda de rulare ceea ce poate duce la uzura timpurie a marginilor. Uzura pe mijloc este de obicei cauzată de presiunea prea mare. Atunci când anvelopa este umflata prea tare, suprafața de contact se micșorează și tracțiunea este redusă.

  • Când ar trebui să-mi rotesc anvelopele?

    Trebuie să rotești anvelopele, inclusiv anvelopa de rezervă (dacă ai una identică, cu toate celelalte 4 roți), periodic sau la fiecare 10.000 km. De obicei, anvelopele din partea din față a vehiculului tău se uzează mai repede decât celelalte și rotirea acestora ajută la uniformizarea uzurii.

  • Pot pune dimensiuni diferite ale anvelopelor pe vehiculul meu?

    De obicei, este recomandat să ai toate cele patru anvelope de aceeași dimensiune. Cu toate acestea, poți pune două perechi (față și spate) de anvelope de dimensiuni diferite dacă suspensia vehiculului permite acest lucru.

  • Care sunt cele mai bune anvelope pentru mașina mea?

    Poți găsi dimensiunea necesară a anvelopelor în manualul vehiculului. Pentru a afla mai multe despre cum să alegi anvelopa potrivită pentru vehiculul tău.

Întrebări frecvente despre anvelopele de iarnă

  • Anvelopele de iarnă sunt doar pentru condițiile de zăpadă?

    Anvelopele de iarnă sunt fabricate dintr-un cauciuc mai moale, care oferă performanțe mai bune la temperaturi scăzute. Deși sunt concepute pentru a oferi performanțe pe gheață și zăpadă, cauciucul fiind mai moale își va menține flexibilitatea la temperaturi scăzute și îți vor oferi performanțe de frânare și tracțiune chiar și când nu este zăpadă. Când se utilizează vara sau când temperaturile sunt peste 7 ° C (44 ° F), acestea nu vor avea aceeași performanță. Cauciucul se va înmuia mai mult și va avea o distanță de frânare crescută, punându-te în pericol pe tine și pe toți ceilalți din jurul tău.

  • Când ar trebui să montez anvelope de iarnă pe vehiculul meu?

    Îți recomandăm să schimbi anvelopele sezoniere atunci când temperatura scade sub 7 ° C sau înainte de prima ninsoare.

  • Cum pot conduce în condiții de siguranță în timpul iernii?

    Dacă, conduci pe timp de iarnă, trebuie să reduci viteza și să păstrezi distanța, să eviți utilizarea sistemelor de pilot automat, să folosești frâna de motor și să nu accelerezi puternic. Mai multe despre condusul în timpul iernii aici.

  • Ce înseamnă M + S și fulgul de zăpadă (3PMSF) pe anvelope?

    Inscripția MS, M.S., M+S sau Mu0026amp;S de pe anvelopă înseamnă Mud and Snow. Indică, că producătorul certifică faptul că are aderența esențială pentru drumuri acoperite de noroi și zăpadă. În România este obligatorie prezența acestui semn pe anvelopele de iarnă. Fulgul de zăpadă (3PMSF) indică faptul că anvelopele oferă performanțe suplimentare pe zăpadă. Este de menționat faptul că legislația nu face referire la inscripția 3PMSF ci doar la MS „Legea cauciucurilor de iarnă” a intrat în vigoare în 2011, iar toți cei circula pe drumuri publice acoperite de zăpadă, gheață sau polei sunt obligați să aibă anvelope de iarnă. Chiar dacă drumul este uscat, se pot întâlni porțiuni unde există risc de formare a poleiului, de aceea, nu conduceți, chiar și pe distanțe scurte, dacă autovehiculul nu este echipat cu anvelope de iarnă. Ele se identifică ușor, datorită prezenței pe laterale a literelor M și S, sub forma: „M+S”, „M.S.”, „MS” sau „M&S”, fără a include în această categorie anvelopele marcate numai cu inscripția ,,all seasons”.
    „Sursa: Poliția Română. 27 Oct 2019. A ÎNCEPUT SEZONUL ANVELOPELOR DE IARNĂ. https://politiaromana.ro/ro/stiri/a-inceput-sezonul-anvelopelor-de-iarna”

  • Anvelopele de iarnă au nevoie de mai multă presiune?

    Anvelopele de iarnă necesită de obicei aceeași presiune ca și cele de vară. Presiunea recomandată a anvelopelor o găsești în manualul mașinii. Cu toate acestea, în timpul iernii, din cauza temperaturilor scăzute, anvelopele își pierd din presiune. La fiecare 10 grade, presiunea scade cu 0.1 bari. Dacă la 7 ° C aveai o presiune de 2 bari, la -10 ° C anvelopele tale pot avea 1.8 bari. De aceea este recomandat să îți verifici lunar presiunea în anvelope, mai ales iarna.

Poți găsi mai mutle sfaturi și idei dacă ne urmărești pe FacebookInstagramYoutubeTik TokPinterest și LinkedIn.