Alegerea corecta a unei roti de rezerva

Alegerea corecta a unei roti de rezerva 1 | Radburg

In calitate de sofer, este esential sa aveti o roata de rezerva; nu vreti niciodata sa ramaneti blocat din cauza unei pene, fie ca va aflati in oras sau pe o portiune prafuita de drum de tara. Este absolut necesar sa aveti o roata de rezerva in stare buna de functionare. Intrebarea este, totusi: care este varianta potrivita pentru masina dumneavoastra?

Gama si stilul anvelopelor de rezerva s-au imbunatatit dramatic in ultimii ani, pana la punctul in care soferii au acum de unde alege. Atunci cand piata este atat de saturata, devine extrem de dificil sa va descurcati si sa aflati care este cea mai buna anvelopa de rezerva pentru masina dumneavoastra si pentru conditiile de drum. Asadar, va prezentam ghidul nostru pentru cumpararea unei anvelope de rezerva.

Roata de rezerva de dimensiuni mari

In trecutul indepartat, roata de rezerva de dimensiuni mari era singura optiune disponibila pentru soferi. De atunci, piata s-a imbogatit cu optiuni, dar roata de rezerva de dimensiuni mari este in continuare cea mai buna optiune in functie de tipul de condus pe care il veti efectua.

Daca intentionati sa faceti calatorii lungi prin unele regiuni indepartate ale tarii noastre intinse, atunci roata de rezerva de dimensiuni mari este cea mai inteleapta optiune. Atunci cand faceti pana, dar mai aveti de parcurs multi, multi kilometri de drum accidentat, aveti nevoie de o roata de rezerva la fel de capabila ca si anvelopele montate.

Dezavantajul pieselor de schimb de dimensiuni mari este dimensiunea lor; acestea ocupa mai mult spatiu decat piesele de rezerva incluse de obicei de producatorii auto. Desigur, daca aveti o masina mai incapatoare, exista mai multe optiuni de depozitare.

Roata de rezerva slim

Aceasta este ceea ce majoritatea proprietarilor de masini noi vor gasi in portbagaj. Aceste anvelope subdimensionate sunt rezultatul unei industrii care incearca sa economiseasca din costurile de productie, sa reduca greutatea pentru a aduce imbunatatiri in ceea ce priveste eficienta combustibilului si sa maximizeze spatiul din portbagaj.

Cu o latime de aproximativ jumatate din cea a anvelopelor de drum normale, anvelopele slim nu ofera, evident, nici pe departe aceeasi aderenta si, prin urmare, sunt limitate la o viteza maxima de 80 km/h. Cu toate acestea, ele sunt mai bune decat nimic si sunt perfect adecvate atunci cand trebuie pur si simplu sa ajungeti la un service si sa reparati anvelopa cu probleme.

Un lucru de retinut. Daca aveti o masina cu tractiune fata, nu puneti anvelopa slim in fata. Din cauza aderentei reduse, nu vreti ca aceasta sa fie responsabila pentru putere si directie. Asadar, daca faceti pana in fata, mutati un pneu din spate in fata si puneti anvelopa de rezerva pe axul din spate.

Anvelope Runflat

O anvelopa cu care sa puteti conduce in continuare atunci cand faceti pana? Sigur este ceva ce va doriti! Nu mai trebuie sa iesiti in ploaia torentiala, pe marginea autostrazii, pentru a schimba roata. Anvelopele runflat, introduse pentru prima data de BMW, au peretii laterali intariti, ceea ce inseamna ca nu se bazeaza doar pe presiunea aerului pentru a-si mentine rigiditatea. Daca faceti o pana, puteti continua sa conduceti pe o astfel de anvelopa, desi cu o viteza redusa (80 km/h) si nu pe termen nelimitat. La fel ca si anvelopa slim, o anvelopa runflat intepata este conceputa pentru a va duce la un service auto.

Unii soferi vor spune ca anvelopele runflat au o calitate de rulare mai redusa. La inceput, acest lucru era cu siguranta adevarat, dar, de atunci, runflat-urile au evoluat mult si multi soferi nu gasesc niciun compromis notabil.

Daca sunteti in cautarea unei anvelope de rezerva, primiti sfatul potrivit

Dupa cum puteti vedea, exista optiuni, dar domeniul poate fi limitat din cauza masinii pe care o conduceti. Daca doriti sa va asigurati ca achizitionati roata de rezerva potrivita pentru situatia dumneavoastra, ne puteti contacta pentru a discuta cu experti in domeniu. Vom cere mai multe informatii despre tipul de condus pe care il faceti in mod normal, despre ce drumuri ati planificat si – bineinteles – despre tipul de masina pe care o conduceti. Cu indrumarea noastra, veti pleca la drum stiind ca ati fost echipat cu cea mai buna solutie de rezerva in cazul in care are loc o pana de cauciuc.

Lasă un răspuns